کاهگل مصنوعی ماله ای آریسا

راجع به کاهگل چه می دانید؟

راجع به کاهگل چه می دانید؟

به یک نمای بسیار قدیمی که با ترکیب و ورزیدن گِل و کاه ساخته میشود و در قدیم روی دیوارهای خشتی و گلی جهت نماسازی و زیبا سازی استفاده می شده است و هم زیبا ساز و پُر کننده‌ی حفره های دیوار و ناصافی ها و هم عایق سرما و گرما بوده است و در کل یکی از بهترین پوشش ها و در عین حال ارزان قیمت ترین نماها بوده است.

امروزه مصالح ساختمانی جنس دیگری دارند از سیمان و آجر و فلز و صدها جنس دیگر که با گِل و خاک متفاوت هستند و کاهگل قدیمی توانائی ایستادگی و ماندگاری بر روی این سطوح را ندارد در حالی که مردم ما هنوز به نمای ظاهری کاهگل علاقمند هستند و پوشش کاهگل را دوست دارند.

در سال ۱۳۹۰ دانشگاه اصفهان (دانشکده‌ی ادبیات) طرح باغ ناجی یزد را در محل فعلی این دانشکده اجرا نمودند. ساختمانی با اسکلت فلزی و ساخت آجر و سیمان و طرح قدیمی باغ ناجی یزد ساخته شد. طبیعی است که نمی شد روی این نما را با کاهگل از جنس گل پوشش داد، چون با اولین بارش باران شسته می شد.

اما طرح ساختمان به نمای کاهگل نیاز داشت. در آزمایشگاه رنگ سازی ونو مشغول کار شدم و پس از دو هفته تحقیقات و ساخت و تست نمونه های اولیه و اجرای نمونه و تائید دفتر فنی دانشگاه و ریاست وقت دانشگاه، اولین نمونه‌ی کاهگل مصنوعی ساخته و اجرا شد و مورد پذیرش مهندسین قرار گرفت. از آن پس تولید کاهگل مصنوعی آریسا در شرکت به طور رسمی و پس از مراحل دریافت مجوزهای لازم و ثبت فرمول ساخت، به تولید رسید و الآن پس از گذشت حدود ۱۲ سال همچنان نمای داشکده‌ی جغرافیای دانشگاه اصفهان یکی از زیباترین نماها می باشد و بدون هیچگونه آسیبی همچنان نگینی در دانشگاه اصفهان می درخشد. کاهگل مصنوعی آریسا که با نام خمیر زیبا ساز آریسا نیز مشهور می باشد در سه نمونه‌ی تفاوت ظاهری و چندین نمونه‌ی متفاوت از نظر جنس مشغول تولید و ارائه می باشد.

مشخصات فنی

  1.  این کاهگل مصنوعی بر پایه‌ی رزین های پلیمری پایه آب و پایه حلال تولید می شود که هر کدام کاربرد ویژه‌ی خود را داراست.
  2. رنگ بندی در این نمونه از کاهگل مصنوعی بسیار متنوع و گسترده است. چنانچه مشتری هر رنگ از این کاهگل مصنوعی را که بخواهد قابل تولید و ارائه است و به هیچ عنوان محدودیت رنگ‌ وجود ندارد. یعنی تمام رنگهای موجود در طبیعت قابل تولید است.
  3. استفاده از افزودنیهای نانو باعث نفوذ رزین در سطح زیرین کار و چسبندگی فوق العاده و همچنین جلوگیری از آلودگی سطحی و همچنین جلوگیری از چسبندگی غبار روی سطح کار میگردد.
  4. این کاهگل مصنوعی بصورت ملات آماده تولید می شود و در حرارت بالا باعث تثبیت رنگ دانه ها و همگن شدن تمام اجزاء تشکیل دهنده‌ی کاهگل مصنوعی آریسا می باشد.
  5. تنوع محصول در چند نمونه‌ی متفاوت از نظر بافت و دانه بندی و نرم و زبر و تنوع در نوع اجرا از ماله‌ی بنائی تا قلم مو و پیستوله های درشت پاش از دیگ ویژه‌گی های این کاهگل مصنوعی می باشد.
  6. اجرای کاهگل مصنوعی آریسا نیازی به کارگر ور دست بنا ندارد و به همین دلیل هزینه های اجرا را کاهش می دهد.
  7. ضمانتنامه‌ی ده ساله‌ی این محصول از طرف شرکت تولیدی کاهگل مصنوعی آریسا دیگر امتیاز این محصول است.
  8. این کاهگل مصنوعی ، دوست دار محیط زیست است و هیچگونه آلودگی و آلایندگی و ضرر زیست محیطی ندارد.
  9. دفع رطوبت های احتمالی زیر کار از بین اجزاء این نمونه از کاهگل مصنوعی باعث ماندگاری بیشتر این محصول می گردد.
  10. کاهگل مصنوعی آریسا ضد ضربه و ضد ترک خوردگی است.
کاهگل مصنوعی آریسا
راجع به کاهگل چه می دانید؟

نحوه‌ی تهیه‌ی کاهگل مصنوعی آریسا

ابتدا سطح کار خود را متراژ نموده و با تعیین نوع کاهگل مصنوعی مورد نیاز و رنگ مورد نظر با شرکت و یا نمایندگی‌های ما تماس گرفته و پس از پرداخت قسمتی و یا تمام هزینه، سفارش تولید بدهید تا پس از آماده شدن و تسویه حساب برای شما ارسال گردد.

نحوه‌ی اجرا

الف -کاهگل مصنوعی ماله ای

  1. درب کیسه را باز کرده و مقداری از کاهگل مصنوعی آماده را در استنبلی ریخته و در صورت نیاز کمی آب به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید.
  2. ماله ای مناسب (از ماله های قدیمی کوپوله) تهیه نمایید.
  3. مقداری کاهگل مصنوعی برداشته و به ضخامت ۲ تا ۳ میلیمتر روی سطح کار اجرا نمائید. در صورت نیاز به مشاوره‌ی فنی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ب – کاهگل مصنوعی پاششی:

  1. پیستوله‌ی درشت پاش با گان خروجی ۱۰ میلیمتر تهیه کنید.
  2. کاهگل مصنوعی پاششی آریسا را رقیق کرده و داخل پیستوله بریزید و روی سطح کار اسپری نمائید.
  3. در صورت نیاز دو لایه اجرا کنید.

ج- خمیر نرم رنگی:

  1. شابلون طرح مورد نظر را تهیه نمائید.
  2. خمیر آماده را روی شابلون با کاردک یا ماله بکشید و پس از پر شدن شابلون را برداشته و تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!