خانه قجری سمنان

تبدیل خانه دوران قاجار به موزه

تبدیل خانه دوران قاجار به موزه – مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از تبدیل خانه دانایی به خانه موزه سمنان خبر داد.سعید پرسا اظهار کرد: خانه تاریخی دانایی سمنان که از بناهای ارزشمند دوره قاجار است با مساحت 520 متر مربع دارای حیاط مرکزی و دو جبهه شرقی و غربی است.

وی با بیان اینکه این بنای تاریخی دارای زیرزمین، طبقه همکف و یک نیم طبقه است ادامه داد: این بنای تاریخی از سال گذشته مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از سبک‌سازی پشت بام این بنا خبر داد و افزود: تاکنون عملیات ایزوگام انجام شده و قرار است که روی آن آجرفرش شود.

وی از پی‌بندی و استحکام بخشی دیواره ها و جداره‌های این بنای عصر قاجاریه خبر داد و گفت: تبدیل این خانه تاریخی به خانه موزه سمنان می‌تواند به معرفی بیش از پیش سمنان به عنوان یک شهر تاریخی کمک کند.

پرسا ابراز امیدواری کرد: با انجام محوطه‌سازی و اجرای دیوارها در آینده نزدیک این پروژه عمرانی تکمیل شود.

این مدیر شهری از مهیاسازی فضای این بنای تاریخی برای بازدید گردشگران خبر داد و خاطرنشان کرد:انتظار می‌رود که بخش اعظم این پروژه تا پایان سال آماده افتتاح شود.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان هدف از مرمت این بنا را احیاء بناهای واجد ارزش تاریخی و معماری محله تاریخی “کهنه دژ” برشمرد و گفت: خانه دانایی به عنوان یک خانه اصیل شهر سمنان به خانه موزه شهر تاریخی سمنان تبدیل خواهد شد./KahgelArisa

 

منبع: خبرگذاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!