آغاز مرمت بنای قاجاری "ساری اصلانی"

آغاز مرمت بنای قاجاری ساری اصلانی2

آغاز مرمت بنای قاجاری ساری اصلانی2

آغاز مرمت بنای قاجاری ساری اصلانی فاز نخست مرمت بنای قاجاری “ساری اصلانی” که در محله قدیمی “درعمارت” شهر کنگاور قرار دارد آغاز شد. این بنای قاجاری که 15 سال از ثبت ملی آن می گذرد، “خانه غلام حسین ساری اصلانی” نام دارد و در تاریخ 9 بهمن 1384 با شماره ۱۳۹۴۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است

به گفته مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه برای مرمت اساسی بخش‌های آسیب دیده‌ی این بنا ۱۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

آغاز مرمت بنای قاجاری "ساری اصلانی"
آغاز مرمت بنای قاجاری “ساری اصلانی”

بخشی از خسارت های وارد شده بر بنای قاجاری “ساری اصلانی” مربوط به بارندگی های شدید سال گذشته است. این بارش ها باعث شده بخش شمالی حیاط کاملا تخریب شود.

اکنون آواربرداری ضلع شمالی بنا آغاز شده است و پس از آن مرمت دیواره‌ها و بام انجام می‌شود.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه امیدوار است تا با تخصیص اعتبار کافی، فاز دوم مرمت این بنا در سال آینده اجرایی شود.

/KahgelArisa

منبع: خبرگزاری ایسنا

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه – با بیان این که اعتبار مورد نیاز برای مرمت اساسی بخش‌های آسیب دیده‌ی این بنا اختصاص پیدا کرده است، گفت: ضلع غربی حیاط اندرونی این بنا کاملا تخریب شده بود که توسط این اداره کل بازسازی شده است.

 

وی با اشاره به این‌که برای مرمت این بنا از محل اعتبارات استانی، اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیون ریال تخصیص پیدا کرده است، اضافه کرد: اقدامات مرمتی در دست اقدام شامل آواربرداری ضلع شمالی بنا و رفع خطر موجود و سپس مرمت دیواره‌ها و بام ساختمان انجام می‌شود.

وی امیدوار است تا با تخصیص اعتبار کافی، فاز دوم مرمت این بنا در سال آینده اجرایی شود.

 

محمدی دینانی هستم. علاقه زیادی که به رنگها و تر کیب آنها داشتم مرا بر آن داشت تا از سن نوجوانی با رنگها از نظر فام و جنس های متفاوت آن آشنا شوم و اغلب در کنار مدرسه ،کار با رنگ را تجربه کنم که شامل خطاطی با رنگ طراحی با رنگ و رنگ کاری های صنعتی و ساختمانی و انجام کارهای هنری متفاوت با رنگ بود.

که هم در آمدی برایم بود و هم تجربه های مفیدی در اختیارم گذاشت و مرا به سمت تحقیق و پژوهش تئوری و عملی راجع به جنسیت انواع رنگ و ابزارهای اجرای کار سوق داد و این ماده مکمل صنعت و ساختمان مرا به شدت آغشته خود کرد تا اولین اختراع خود را با نام رنگین کمان و سپس دومین را با نام رنگین کار به ثبت برسانم.

و پس از آن در زمینه های دیگری چون اختراعات و تحقیقات علمی و پژوهشی فعالیت نموده ام که حاصل آن اجرای حدود ۵۰۰۰۰۰ متر مربع کارهای صنعتی و ساختمانی و ثبت چندین اختراع در زمینه های گوناگون بوده است .

در سال ۱۳۸۶ با ساخت کارخانه رنگسازی ونو ، تولید انواع رنگهای صنعتی و ساختمانی را شروع و راه اندازی نمودم .پس از شروع تحریم ها علیه کشورمان و عدم ورود مواد اولیه به قیمت مناسب آسیب اقتصادی جدی به کار تولید وارد شد که ادامه کار بسیار دشوار شد اما به سختی ادامه یافت.

در سال ۱۳۹۱ساختمان دانشکده علوم جغرافیائی و برنامه ریزی دانشگاه اصفهان، با معماری سنتی (برداشتی از ساختمان باغ ناجی یزد) ساخته شد و چون از مصالح و متریال امروزی ساخته شده بود و نمای طرح نیز از کاهگل بود امکان استفاده از کاهگل سنتی (خاک و کاه) بر روی سیمان و آجر امکان پذیر نبود، نیاز به ساخت کاهگل صنعتی را نمودار کرد و همچنین نیاز به بازسازی و مرمت آثار سنتی و قدیمی به وسیله جنس ماندگاری که دقیقا شبیه به کاهگل باشد را تداعی کرد.

پس از گذر از مراحل تحقیقاتی و پژوهشی مداوم تیم علمی شرکت، نمونه ی اولیه ساخته شد و مورد توجه و نظر رئیس وقت دانشگاه اصفهان و دفتر فنی دانشگاه قرار گرفت و همان موقع به تولید صنعتی رسید و نمای این دانشکده در سال ۱۳۹۱ به عنوان اولین نمای کاهگلی سنتی و صنعتی در سطح کشور به اجرا رسید.

و مورد توجه و جلب نظر قرار گرفت و تشویقی برای ادامه کار در این مسیر شد و البته در این سالها پیشرفت بسیار زیادی از نظر کیفیت، زیبائی و تنوع در نوع بافت نموده ایم و هم اکنون در چندین نمونه که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند تولید میگردد.

عکسهائی از دانشکده ذکر شده در همین وب سایت موجود است که نشانگر این است که اکنون پس از گذشت سالها از تولید و اجرای خمیر آریسا ، هنوز زیبا، با دوام و مانگار همچون نگینی در وسط دانشگاه اصفهان میدرخشد. و کارهای متعدد و زیبائی پس از آن اجرا شده که عکسهای آن در کلیه کانالهای ارتباطی با ما موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!