موزه لوور و کرونا

بازگشایی موزه لوور پس از 16 هفته تعطیلی

بازگشایی موزه لوور پس از 16 هفته تعطیلی | موزه لوور پاریس که به خاطر شیوع ویروس کرونا به مدت 16 هفته تعطیل بود امروز بازگشایی شد. درهای پربازدیدترین موزه جهان که پس از شیوع کرونا در مدت 16 هفته (4 ماه) تعطیلی خود در آمد حاصل از بلیط فروشی را از دست داده و مبلغی بیش از ۴۰ میلیون یورو ضرر کرده است، امروز به صورت محدود به روی بازدیدکنندگان باز شد.

البته بازگشایی موزه لوور به صورت محدود صورت گرفته و برخی از تالارهای این موزه که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آن‌ها دشوارتر است همچنان به روی بازدیدکنندگان بسته باقی می‌مانند.

با وجود این که امکان بازدید از تابلوهای معروفی چون مونالیزا و کلکسیون بزرگ عتیقه‌جات لوور وجود دارد اما با توجه به دستورالعمل‌های جدید، دیگر از سلفی گرفتن‌های گروهی با شاهکار لئوناردو داوینچی نیز خبری نیست و افراد باید با

حدود ۷۰ درصد از ۹ میلیون و ۶۰۰ نفری که سال گذشته از لوور بازدید کردند، مسافر خارجی بودند و به گفته رئیس این موزه، با توجه به توقف گردشگری، تعداد بازدیدکنندگان کاهشی ملموس خواهد داشت. 

ژان لوک مارتینز می‌گوید امسال در خوشبینانه‌ترین حالت تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور در مقایسه با زمستان گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت یعنی چیزی بین ۴ تا ۱۰ هزار بازدیدکننده در روز. عوامل این موزه امید دارند با جذب بازدیدکنندگان داخلی این خلا را پر کنند./KahgelArisa

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!